Ogólnopolskie Porozumienie Związków Zawodowych publikuje wytyczne dla poszczególnych branż. Poniższa informacja pochodzi ze strony internetowej Ministerstwa Rozwoju, Pracy i Technologii.
Jeśli zarządzasz firmą kurierską bądź jej oddziałem, sprawdź, jak zapewnić bezpieczeństwo pracownikom i klientom. Zgodnie z wytycznymi, które opracowaliśmy wraz z Głównym Inspektorem Sanitarnym, powinieneś m.in.:
- poinformować pracowników, żeby nie przychodzili do pracy, jeśli mają niepokojące objawy lub kontaktowali się z osobą zakażoną SARS-CoV-2
- zapewnić pracownikom środki ochrony twarzy i rąk
- ograniczyć korzystanie przez pracowników z części wspólnych
- przypomnieć pracownikom, że poza szczególnymi przypadkami nie mają w okresie epidemii obowiązku uzyskania pokwitowania odbioru przesyłki
- ograniczyć formalności pisemne (np. przy reklamacji)
- Poniżej znajdziesz szczegółowe instrukcje.
Uwaga! Nowe zasady bezpieczeństwa dla powiatów w strefie czerwonej i żółtej.
Wytyczne dla funkcjonowania usług kurierskich
podczas trwania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej stanu epidemii wywołanego zakażeniami wirusem SARS-CoV-2
Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii z GIS.
Cel Wytycznych:
- Zwiększenie bezpieczeństwa osób związanych ze świadczeniem usług pocztowych (w tym doręczaniem przesyłek kurierskich) przez Operatorów Pocztowych, w szczególności ich pracowników, współpracowników, kontrahentów, nadawców, odbiorców.
- Minimalizowanie ryzyka zakażenia pracowników przez osoby z zewnątrz, w szczególności nadawców lub odbiorców.
- Ograniczenie liczby kontaktów na terenie obiektów wykorzystywanych przez Operatorów Pocztowych do świadczenia usług pocztowych, w tym w placówkach pocztowych, a także podczas doręczania przesyłek w miejscu wskazanym.
- Kompleksowe działanie przeciwepidemiczne dostosowane do etapu zaawansowania epidemii.
Wytyczne zostały podzielone na pięć części:
- Procedury ograniczające rozpowszechnianie się wirusa.
- Procedury w przypadku zdiagnozowania wirusa u jednego lub więcej pracowników.
- Dodatkowe rekomendacje.
- Zapewnienie bezdotykowej obsługi podczas procesu odbierania/nadawania przesyłek poza placówkami pocztowymi.
- Zapewnienie bezdotykowej obsługi w placówkach pocztowych.
Więcej informacji: https://www.gov.pl/web/rozwoj-praca-technologia/us...